lördag 27 februari 2010

Lova

Igår var den älskade lilla missen hos veterinären och blev kastrerad. Stackarn vad hon var missnöjd med tratten hon ska ha på sig i hela 10-12 dagar. Jag får ta av henne den när hon är under uppsikt så hon inte slickar bort stygnen så såret går upp. Varje gång jag tar av den blir hon som vanligt och springer runt och busar, men tyvärr vill hon slicka på såret hela tiden. När tratten kommer på så blir hon helt apatisk och bara sitter och deppar. Hon har lyckat få av den själv också.

Jag tyckte så synd om henne så jag var tvungen att fundera ut något annat. Så jag klippte av en tjock nylonstrumpbyxa och gjorde fyra hål för benen. Nu kommer hon inte åt såret och hon verkar knappt märka att hon har den på sig.
'
Trikå-Tarzan

5 kommentarer:

  1. Hej Maria fick din bloggadress idag av Emanuel jättekul att komma in och få titta på Lova och allt annat fint som du pysslar med
    lycka till
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Haha
    Du é fyndig du.
    Men vad har hon på sig på näst sista bilden ?
    Grattis på namnsdagen föresten.
    Kram A

    SvaraRadera
  3. Tack tack! :-)
    Hon har på sig den där strumpan på de två sista bilderna. Men Peder leker med henne med en fjädervippa som hon har vid nosen, om det var det du menade? Kram

    SvaraRadera
  4. Haha haha.
    Vilken fin trikå hon har fått. Hon ser nöjd ut :)

    SvaraRadera
  5. haha
    Ja den fina "strumpan" ser jag..
    DE var sjädervippan jag menade, Ser lite halv mysko ut måste jag säga :-)
    Kram

    SvaraRadera